Διαδικασία & Δικαιολογητικά

Ποια είναι η διαδικασία έκδοσης για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου; Τι δικαιολογητικά χρειάζονται; Μάθετε τα πάντα πριν κλείσετε το ραντεβού σας με έναν εξειδικευμένο μηχανικό!

Τι πρέπει να γνωρίζεις για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου;

Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου είναι ένα ηλεκτρονικό αρχείο που αφορά ένα κτίριο και που καταγράφει και παρακολουθεί την κατάστασή του και τις τυχόν μετατροπές που έχουν γίνει, σύμφωνα με τον νόμο για την Προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος 4495/2017. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα είναι υποχρεωτική για όλες τις ενέργειες που αφορούν ένα κτίριο εκτός αν πρόκειται για μίσθωση ενός κτιρίου.

Επομένως, είναι υποχρεωτική για όλα τα κτίρια τα οποία έχουν ήδη ανεγερθεί ή βρίσκονται στο στάδιο της ανέγερσης και έχουν οικοδομική άδεια, όπως επίσης και για όλα τα τακτοποιημένα ακίνητα. Για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα και την υποβολή της στους σχετικούς θεσμούς αρμόδιοι είναι οι ιδιώτες μηχανικοί τους οποίους επιλέγει και εξουσιοδοτεί ο κάθε ιδιοκτήτης.

Το Πιστοποιητικό Πληρότητας για την ηλεκτρονική ταυτότητα ακινήτου ή το πιστοποιητικό πληρότητας της ηλεκτρονικής ταυτότητας αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας, εκδίδεται από τον αρμόδιο μηχανικό και φέρει έναν μοναδικό αριθμό. Για όλα ανεξαιρέτως τα κτίρια ισχύει η διενέργεια ελέγχου και επανελέγχου στον χρόνο που θα καθοριστεί από την κατηγορία στην οποία εμπίπτει το εκάστοτε κτίριο.

 

Τι στοιχεία πρέπει να περιέχονται στον φάκελο της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας;

Για να καταφέρετε να έχετε μια επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας συμπλήρωσης του φακέλου για την ηλεκτρονική ταυτότητα θα χρειαστούν τα πιο κάτω στοιχεία:

  • Η οικοδομική άδεια του κτιρίου.
  • Τα σχέδια κάτοψης.
  • Το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας.
  • Το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (ΠΕΚ).
  • Οι δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων με όλα τα σχέδια που τις συνοδεύουν.
  • Το δελτίο δομικής τρωτότητας ή η τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου ή η μελέτη στατικής επάρκειας, όπως απαιτείται σύμφωνα με τον Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017.
  • Ο πίνακας χιλιοστών και η μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου (αν και εφόσον υπάρχουν).

* Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα σχέδια κάτοψης δεν είναι δυνατό να κατατεθούν γιατί έχουν χαθεί, είναι υποχρεωτική η κατάθεση της βεβαίωσης απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης στον ηλεκτρονικό φάκελο. Στην εν λόγω νομοθεσία, υπάγονται οι περιπτώσεις που αφορούν τα κτίρια, όπως επίσης και οι περιπτώσεις αδόμητων οικοπέδων ή γηπέδων, και τέλος οι αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες.

 

Διαδικασία Καταχώρησης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Ακινήτου

Η διαδικασία που προβλέπεται για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου μπορεί να ολοκληρωθεί, όπως έχουμε ήδη αναφέρει πιο πριν, μόνο από κάποιον εξουσιοδοτημένο επαγγελματία μηχανικό, ο οποίος θα πρέπει να καταθέσει τα απαιτούμενα έγγραφα, αφού έχουν συμπληρωθεί από τον εκάστοτε ιδιοκτήτη.

Προτεραιότητα, χρονικά, έχει η καταχώρηση των οικοπέδων και των γηπέδων και σε μια δεύτερη φάση η ιδιοκτησία. Ακολούθως, ο μηχανικός τον οποίο θα έχετε εξουσιοδοτήσει, θα εκδώσει το απόσπασμα ταυτότητας κτιρίου, το οποίο φέρει το δικό του μοναδικό κλειδί γνησιότητας, όπως επίσης και αποκλειστικό κωδικό ταυτότητας.

Έπειτα, ο αρμόδιος μηχανικός καταθέτει την αίτηση για την έκδοση Πιστοποιητικού Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου (σχετικά με την ύπαρξη ή μη αυθαιρεσιών), όπως και τα στοιχεία τού αποσπάσματος. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα αφορά όλα τα ακίνητα και τις διηρημένες ιδιοκτησίες, οι οποίες μεταβιβάζονται ή εκδίδουν νέες οικοδομικές άδειες, όπως επίσης και τα αυθαίρετα.

Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, το έντυπο που αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα και το πιστοποιητικό πληρότητας της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, βρίσκονται σε ηλεκτρονική μορφή στο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος και αποτελούν στοιχεία ελέγχου.

Με το παρόν νομοσχέδιο θεσπίζονται νέες ρυθμίσεις για την εφαρμογή του θεσμού. Συγκεκριμένα, καθορίζεται το περιεχόμενο που αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα και τα εκδιδόμενα πιστοποιητικά, καθώς και οι προδιαγραφές των σχετικών εντύπων. Τέλος, η διαδικασία έναρξης και ενημέρωσης για την ηλεκτρονική ταυτότητα, ορίζεται ανάλογα με την προτεινόμενη κατηγοριοποίηση των κτιρίων.

 

Απαραίτητα Δικαιολογητικά Για Την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου

Σύμφωνα με τον νόμο 4495, που αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα, είναι απαραίτητα τα πιο κάτω δικαιολογητικά:

  1. Μελέτη κατανομής δαπανών κτιρίου (σε περίπτωση που υπάρχει).
  2. Πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής (αν έχει εκδοθεί).
  3. Πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης τμημάτων ή ολόκληρου του κτιρίου.
  4. Πίνακας χιλιοστών για κοινόχρηστους χώρους ή αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία.
  5. Δελτίο δομικής τρωτότητας αυθαιρέτου ή/και μελέτη στατικής επάρκειας ή/και τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου (αν και εφόσον ζητηθεί).
  6. Δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων.
  7. Στελέχη (και ενημερώσεις ή αναθεωρήσεις) των πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών (π.χ. άδεια δόμησης ή οικοδομική).
  8. Κατόψεις των ορόφων, μελέτη προσβασιμότητας εμποδιζόμενων ατόμων ή Αμέα και χαρακτηριστικές όψεις και τομές (σε περίπτωση που απαιτείται).

 

Το ραντεβού σου για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου!

Υπάρχουν δύο τρόποι να κλείσετε το ραντεβού σας για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου. Μπορείτε να μας καλέσετε στο 210 300 9323 ή να κλείσετε το ραντεβού σας online σε λίγα μόλις βήματα! 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Γιατί το MyConstructor;

Τρόποι Πληρωμής

Συνδεθείτε / Εγγραφείτε

Συχνές Ερωτήσεις

Πως Λειτουργεί;

Σχετικά Με Εμάς

Ποιοί Είμαστε

Πολιτική Απορρήτου

Πολιτική Προστασίας

Όροι Χρήσης

Επικοινωνία

Επικοινωνία

info@myconstructor.gr

(+30) 210 300 93 23

Ώρες Λειτουργίας : Δευ - Σάβ 9:00 - 21:30 Κυριακή 9:00 - 17:30

© 2022 Created with Royal Elementor Addons

This website uses cookies to provide you with the best browsing experience.

Accept
Decline